Vellykket sponsortreff

Skrevet av Lars Riis Ellingsen

I forbindelse med kampene i Møbelringen cup ble det også arrangert et sponsortreff.
Sponsortreffet var denne gangen et miniseminar i samarbeid med Sponsor- og Eventforeningen.
Hele seksti mennesker samlet seg til lunsj og faglig seminar denne regnfulle fredags ettermiddagen.
Presentasjoner fra seminaret finner du nederst i artikkelen under bildene.

Thorir Heirgeirsson, Håndballjentenes trener startet det hele før styreleder i foreningen, Lasse Gimnes, presenterte styrker og svakheter ved sponsing som kommunikasjonsverktøy.
Morten Jørs, leder for TV2 Sporten Multimedia, så for seg morgendagens sportsdekning. Nina K. Lauvsnes fra Festspillene fortale om endringen fra å ta i mot milde gaver til å bli en profesjonell samarbeidspartner.

Lars Brockstedt Svendsen fra Sponsor Insight fortalte hva sponsing er – og hva sponsing ikke er. Alf Helge Halland fra HansaBorg holdt også foredrag og beveget seg i grenseland som sponsor. Gunnar Nybø fra Norges Håndballforbund presenterte avslutningsvis Møbelringen Cup som noe mer enn en vanlig håndballturnering.

– Bergen har et godt fagmiljø. Selv om det skjer en del i Bergen må vi ofte til Oslo for å få faglig påfyll. Derfor er det meget bra at en tilrettelegger et slikt seminar for oss på stedet, sier marketingdirektør i HansaBorg, Alf Helge Halland.


Alf Helge Halland/HansaBorg og Gunnar Nybø/NHF


Lasse Gimnes og Eirik Johansen


Jeanette Taylor/Scandic og Erik Kubon Halvorsen/Bergen Kommune – Sykkel VM 2017

          

Du kan leste ned presentasjonene her:
Trender, utvikling og muligheter. Styrker og svakheter ved sponsing som kommunikasjonsverktøy, Lasse Gimnes, styreleder i Sponsor- og Eventforeningen 
Slik blir morgendagens sportsdekning, Morten Jørs, TV2 Sporten Multimedia 
Fra milde gaver til samarbeid, 
Dokumentasjon og analysen i dagens sponsorverden. Lars Brockstedt, Sponsor Insight 
Møbelringen Cup – mer enn bare en håndballturnering, Gunnar Nybø, Norges Håndballforbund